Pages

SERUAN SEMANGAT

woooo hoooo... this entry is not about 'seruan semangat' yg pelik2
cm mintak no ekor or wat so ever tu tauu..
ni cume seruan semangat utk STUDY..
yeahh.. study.. Kan da nak final nie.. korg jgan wat2 muke xphm plak okehh..
msalah aku yg terbesar skarang adelah xde mood utk study.. korg cane??
okeh... ak mmg la agak kurg rajen blaja.. haha.. diakui2..
tp saat2 nk final gini mmg gile arh kalo xstudy.. menjerot leher sndirik tuh..
utk dapat dekan memang haram la kan.. tp at least nak la pointer gebu2 ckit..  
xmo la kuros2 cm kurg makan (not refer to me ok) haha.
slalunye, a week b4 final, aku la antara makhluk pling bz dlm dunia sbb study.
ye la, 1 sem nye chapter baru nk study dlm mase sminggu..
mau xbz.. senget otak aku belajar.. time 2 cakap sume dah merapu..
time makan cut half utk study, muke aku korg akan nampak tiap2 malam kt library.. 
sbb katik dalam bilik menggoda jiwa raga.. kalo tgk katil, ak mesti nk tido nye.. hukhukhuk
tp sem ni, ak xrase cm tu pon.. semangat yg dtg 1 sem sekali same sekali x muncul..
hooo.. tau x ak cuakss teramat!!! pehal ak xsmangat nk study ni TIDAK!!!


pun begitu, setelah aku timbang tara malam td,
akhirnya aku dah temui beberapa faktor prnyebab & musabab knp semangat aku x kunjung tiba
nk tau knape??? JENG.. JENG.. JENG



FAKTOR 1 : SEBAB AKU ADE KT RUMAH SEKARANG
dah name pon dok kt umah kan, so mood nye relax aje.. mood study melayang ntah gi mane..
bes kot dok rumah.. expecially tang makan free.. (^_^)

FAKTOR 2: ADE LAPTOP + INTERNET YANG SUPER DUPER LAJU
ok mmg la kt hostel pon ade laptop, tapi kt umah line internet laju..
line kt hostel tahap atuk kura2 berjalan.. so ak dengan suka sukinye on9tanpa ragu2
haisyyyy..


FAKTOR 3 : KEHADIRAN TV
hooo, utk org yg da lame xbalik rumah & xtgk tv cm aku.. bile dapat tv sesekali rase heaven gile..
haha.. bkn hostel xde TV, ade je.. tp kene berebut dgan makhluk2 laen..
dah tu, bsing lak aihh.. cane tah nk tgk TV.. 
so kehadiran TV kt umah ni membuatkan ak alpa utk study..
huuu.. rosak2!!

FAKTOR 4 : NOTA BERTIMBUN-TIMBUN
petang semalam aku belek2 la note kan.. konon2 nk study sket..
belek punye belek, lepas kumpul2 sekali tebal lahh..
tiap2 subjek nye note x ingat punye tebal..
teros mood study aku luntur ibarat baju kotor kene klorox.. isk3..
masak laa kalu gini..

FAKTOR 5 : SAKIT KEPALA 
atas sbb faktor2 yg x blh dielakkan, kepala aku masih pening2 lalat lantaran kejadian minggu lps..
ok bukan pening lalat.. pening betul2..
ak menaip ni pon tgak aje tau.. kalo tunduk lebih2 t ak nampak firework atas kepala..
memang saket ati la kalu nk study dlm keadaan cm nie.. cry3..



haa.. 2 la antara faktor2 nye kenapa aku harus menyeru semangat study aku supaya 
datang balik.. ape2 pon harap2 nye pasnie semangat aku tu datang balik la ye..
utk korg yang baca entry ni, doakan semanagat aku datang jugak ye..
babai.. cau cin cau (*_*)

2 comments:

Mysara Ab Rahman said...

gud luk ye...
msti bley dptkn dekan..kne usaha lbey ckit..:)

fairykayland said...

hehe.. maceh2..
jom tlong seru semangat same..
:)

Post a Comment